بهترین بیمارستان

مواد و روش ها

پژوهش انجام شده از دسته مطالعات توصیفی، تحلیلی با هدف کاربردی که به صورت مقطعی در سال  اجرا گردید. افراد مورد مطالعه در این پژوهش  بیماران بستری و ترخیصی در کلیه بخش  های بیمارستان  های منتخب می  باشد. نمونه گیری به شیوه  خوشه  ای و تصادفی به طوری که کشور به پنج حوزه شمال، جنوب، غرب، شرق و مرکز تقسیم کرده و از هر حوزه به صورت تصادفی دو بیمارستان انتخاب شد. با استفاده از فرمول حجم نمونه برای برآورد یک نسبت  نفر در نظر گرفته شد که برای هر ناحیه کشوری بیمار به صورت  بیمار و برای هر بیمارستان  تصادفی محاسبه شد. ملاحظات اخلاقی انجام شده شامل: اخذ کد اخلاق پزشکی و معرفی نامه پژوهشی از دانشگاه مربوطه برای کلیه بیمارستان های مورد مطالعه، تشریح موضوع پرسش نامه برای افراد شرکت کننده در پژوهش و کسب رضایت آگاهانه و محرمانه ماندن پرسش نامه بود. افرادی که از سطح هوشیاری   سال و کمتر از کامل برخوردار بوده و سن بالای سال و تمایل به شرکت در مطالعه داشتند وارد مطالعه   و بالای  شدند و معیار خروج از مطالعه سن زیر سال و افرادی که به دلیل اتصالات متعدد و یا بدحال بودن قادر به پاسخگویی صحیح نبودند. برای گردآوری که  ،) داده ها، از پرسش نامه سلطانی و همکاران( اعتبار آن توسط افراد صاحب نظر مورد تایید و پایایی  درصد محاسبه گردید آن با ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. این پرسش نامه از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول شامل هدف از پژوهش و کسب  سوال در 3 بخش دوم شامل ،رضایت آگاهانه از بیمار زمینه متغیرهای دموگرافیک بیماران و بخش سوم  سوال مربوط به عوامل آمیخته بازاریابی شامل هفتگانه(قیمت، محصول، فرآیند، امکانات و تجهیزات، کارکنان، تبلیغات و مکان) می باشد


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها